Just Carpets - Redevelopment e-commerce platform en front-end

Een Headless webshop met uitgebreide product configurator en integratie met SalesLayer

Just Carpets, de specialist in op maat gemaakte automatten, had de ambitie om te groeien en hun klanten wereldwijd beter te bedienen. Vanuit een al zeer succesvolle business was het essentieel om het platform te laten voldoen aan eisen van schaalbaarheid en flexibiliteit.

Ga naar www.justcarpets.nl/
2016
Klant sinds
15+
Aantal landen
D2C
Type E-commerce

Team en expertises

    Jarno, Digital (UX) Designer
    Name:
    Jarno
    Role:
    Digital (UX) Designer
    Fabio, UX en front-end development
    Name:
    Fabio
    Role:
    UX en front-end development
    Kris, Front-end development
    Name:
    Kris
    Role:
    Front-end development
    Tom, Strategie en business development
    Name:
    Tom
    Role:
    Strategie en business development
    Hans, Front-end development
    Name:
    Hans
    Role:
    Front-end development
    Dennis, Back-end development
    Name:
    Dennis
    Role:
    Back-end development
    Jonathan, Front-end development
    Name:
    Jonathan
    Role:
    Front-end development
    Henk, Product Owner
    Name:
    Henk
    Role:
    Product Owner
    Laurens, Lead Product Owner
    Name:
    Laurens
    Role:
    Lead Product Owner
    Agile Scrum Group

Expertises

Uitdagingen en oplossingen

Just Carpets had een aantal duidelijke uitdagingen in het oude platform. Het was aan om het platform en de e-commerce operatie toekomstbestendig te maken in een zeer zorgvuldig strategische uitrol. De doelstellingen vooraf waren duidelijk:

  • Schaalbaar en toekomstbestendig: klaar om nieuwe functionaliteiten, productcategorieën en markten te ondersteunen.
  • Moderne architectuur: vernieuwde development standaarden om performance, flexibiliteit en stabiliteit te garanderen.
  • Integraties tussen systemen: Om het hele IT landschap te boosten. 
  • Interne processen stroomlijnen: Om data uit verschillende systemen naadloos te laten samenkomen in één centrale omgeving en klanten gemakkkelijk te bedienen
  • Het interne development team leiden: Zorgen dat de bestaande capaciteit ingezet kon worden én ook de kennis over architectuur en uitwerking op te doen. 

Onze oplossing

Vanuit deze doelstellingen hebben we het platform vanaf 0 ontwikkeld met een vernieuwde en moderne headless front-end.

Headless webshop met Strapi CMS
Een flexibele, contentgedreven oplossing die snel laadt en eenvoudig is aan te passen. Met de huidige architectuur kunnen we performance, schaalbaarheid en flexibiliteit garanderen.
Integraties met Exact Globe, Copernica, Saleslayer en meer
Automatisering van financiële en marketingprocessen voor efficiënt beheer en gepersonaliseerde campagnes.
Een vernieuwd EMS-systeem:
Een centraal platform om data uit alle systemen samen te brengen en processen te stroomlijnen.
Samenwerking met het inhouse development team
Het goed managen van budgetten en toevoegen van zoveel mogelijk waarde is in elk project een belangrijk streven. We begeleidden het Just Carpets development team met kennis en tools, zodat zij zelfstandig konden bijdragen aan de groei van het platform.
UX design
Tijdens de ontwikkeling ontstonden ideeën en inzichten die vanuit UX perspectief oplossingen vroegen. Deze oplossingen ontwikkelden wij, waarbij het design van een configurator als belangrijkste onderdeel van het platform veel aandacht kreeg in de vorm van zaken als UX research, protytyping, gebruikers interviews, etc.
Headless configurator
Het meest kritische onderdeel van de customer journey. Het vinden van de juiste opties, het selecter van je wensen én ook het visualiseren van je maatwerk personalisatie opties werd volledig door ons verzorgd.
De volgende stap op e-commerce vlak voor Just Carpets

Met de implementatie van de Headless webshop voor Just Carpets moeten nieuwe functionaliteiten snel kunnen worden uitgerold, uitbreiding naar meerdere landen mogelijk zijn en de toevoeging van nieuwe producttypen soepel verlopen. Er is veel aandacht besteed aan het leggen van een sterke basis om deze stappen samen te kunnen zetten. Daarnaast blijven we actief bezig met optimalisaties en het doorvoeren van kleine verbeteringen, en dit alles in een passend tempo voor de klant.

Laurens Bloemert

Product Owner betrokken bij Just Carpets

Hoe we waarde toevoegen aan jouw applicatie

We begrijpen dat het toevertrouwen van een project of de doorontwikkeling van je landschap of applicaties geen kleine stap is. Daarom is ons proces, met duidelijke stappen, een essentieel onderdeel in ons werk.

Ons doel is om onze klanten de best mogelijke gebruikerservaring te bieden, zelfs als het gaat om onboarding. Bekijk hier de ervaringen van andere klanten of neem direct contact met ons op. Een Product Owner kan je het proces heel goed uitleggen.

Neem contact op

Ons proces

  1. Voorstellen

    Elkaar voorstellen, onze expertise en werkwijze toelichten, maar ook zeker vraag en aanbod op elkaar afstemmen. Wij hebben veel te bieden, maar we vinden het belangrijk om de echte behoeften goed in kaart te hebben.

  2. De case

    Wij zorgen ervoor dat we voldoende informatie hebben en vooraf schetsen we hoe de case zien, zonder ingewikkelde offertes, om zo ons idee over de aanpak in een duidelijk (financieel) overzicht te presenteren. Wij hechten waarde aan een kort en bondig proces en vinden het belangrijk om geen features te "verkopen", maar inhoudelijk te kijken naar de beste oplossingen. Direct contact met de relevante deskundigen is daarbij een crusiaal onderdeel van onze aanpak.

  3. Uitdiepen project

    Het schetsen van de case en prijs-indicatie is de aanzet voor het projectplan waarin de eerste contouren duidelijk geschetst staan. Dit is bij ons altijd vrijblijvend, maar dus ook al zeer sterk inhoudelijk.

    Nadat het project in concept staat zullen we samen onderdelen uitdiepen, als dat nog nodig is.

  4. Start en doorontwikkeling

    Om de samenwerking goed van start te gaan, zijn alle leden van het development-team betrokken op je project, bespreken we alle details en maken we onszelf met alle stakeholders klaar om je project doeltreffend aan te vangen.

  5. Waarde toevoegen

    We streven ernaar om elke sprint waarde toe te voegen aan jouw product. Met feedback en review als belangrijk onderdeel van het (werk)proces (Scrum) heb je continue grip op inhoud en ontwikkeling. We houden van Agile werken en directe en open communicatie staan in dienst van een sterke aanpak, waarbij we graag met een no-nonsense houding werken.

Behoefte aan meer antwoorden?

Vragen zijn er om te stellen, maar hebben we het antwoord al dan vind je ze hieronder. Heb je nog steeds een vraag? Stel 'm gerust of neem contact met ons op .

Werken jullie met een product roadmap?

We vullen onze product backlog doelgericht vanuit een zogenaamde GO roadmap. De roadmap is altijd gebaseerd op een duidelijke productvisie met heldere doelen, gericht op het creëren van maximale waarde voor onze gebruikers. Het is de motor achter ons werk en hoe we als team aan het werk zijn. Onze product owners vertellen je er graag meer over.

Werken jullie met vaste teams?

Bij ons staat het werken met vaste, dedicated teams voorop. We zijn er echter ook van overtuigd dat het belangrijk is om de kwaliteiten van onze sprint deelnemers op de juiste plek in te zetten. Daarom stellen we het meest krachtige team samen voor elke specifieke opdracht maar houden we ook rekening met zaken als domeinkennis, zodat we de maximale waarde kunnen behalen op basis van de inzet.

Hoe pakken jullie een project aan?

Bij projecten geven we de voorkeur aan het werken met een Minimum Viable Product (MVP). Hierdoor kunnen we budgetten zo goed mogelijk benutten en vroegtijdig waarde toevoegen voor de gebruikers. Uiteraard bepalen we de succescriteria samen en houden we ons aan de afgesproken opleveringsdatum. Dit is voor ons vanzelfsprekend.

Hebben jullie ook Scrum Masters in jullie team?

Het proces is van groot belang voor ons. Bij onze projecten werken we volgens de Agile methode en daar zorgt de Scrum Master voor een soepel proces. Hoe beter de sprintdeelnemers de klant kennen, hoe beter ze het proces daarop kunnen aanpassen. Onze teams zijn zo zelfsturend mogelijk.

Gerelateerde blogs

DevelopmentAgileScrum
Je organisatie agile laten werkenGa naar dit blog
DevelopmentScrumProces
Dilemma: de retrospective of een extra feature?Ga naar dit blog
DevelopmentMagento
Je Magento platform veilig up-to-dateGa naar dit blog
Bekijk alle blogs