Voor Wallgroup hebben wij een headless productconfigurator ontwikkeld. Met behulp van deze dynamische configurator, voorzien van een eigen headless front-end, kan Wallgroup zelfstandig configurators configureren en activeren voor verschillende producttypen (zoals behang en canvas).

Ga naar www.fotobehang.com
2020
Klant sinds
15+
Aantal landen
7
Scrumteam grootte

Team en expertises

    Laurens, Lead Product Owner
    Name:
    Laurens
    Role:
    Lead Product Owner
    Fabio, UX en front-end development
    Name:
    Fabio
    Role:
    UX en front-end development
    Sean, Front-end development
    Name:
    Sean
    Role:
    Front-end development
    Jarno, Digital (UX) Designer
    Name:
    Jarno
    Role:
    Digital (UX) Designer
    Maarten, Back-end development
    Name:
    Maarten
    Role:
    Back-end development
    Jonathan, Front-end development
    Name:
    Jonathan
    Role:
    Front-end development
    Dennis, Back-end development
    Name:
    Dennis
    Role:
    Back-end development
    IncreaseSqueezelyMollieSendcloudHypernodeHyva

Expertises

Van MVP op canvas.nl naar het uitrollen voor 15+ webshops

Het ontwikkelen van een product configurator (en tegelijkertijd een nieuw thema) is een uitdaging op zich. Om tot een succesvol resultaat te komen, hebben we ons eerst gericht op het ontwikkelen van een MVP. We zijn gestart met een product discovery fase om de behoeften en ideale gebruikersflow in kaart te brengen. Nadat het MVP succesvol werd gelanceerd op canvas.nl, hebben we deze uitgerold naar meer dan 15+ webshops in verschillende landen en talen. 

De webshop beheerder deed de uitrol vrijwel zelfstandig, doordat de configurator en thema modulair zijn opgezet.

Hyvä implementatie (performance)
Tijdens de gefaseerde implementatie van Hyvä streven we naar een hoogwaardige prestatie van de front-end van onze applicatie. We hebben gezamenlijk besloten om deze gefaseerde aanpak te volgen, zodat we al vroeg waarde kunnen toevoegen voor de gebruikers en niet het hele thema in één keer hoeven te implementeren.
User generated content voor de juist beleving
De klanten delen hun resultaat met Wallgroup en deze inspiratie wordt doorgezet naar de producten. Het delen van het resultaat vanuit klanten wordt opgevolgd in de customer journey door middel van Squeezely.
Personalisatie toepassing in de flow
De applicatie maakt gebruik van Wizart, Mailjet, Doofinder en Squeezely om de webshop verder te personaliseren op basis van het profiel van de gebruiker. Zowel de front-end als de applicatie passen zich moeiteloos aan deze personalisatie aan.
De kracht van WPCI
Dankzij de pagebuilder WPCI kan Wallgroup zelfstandig pagina's en blogs opbouwen en waardevolle en aansprekende visuele content combineren. Hierdoor wordt het merk versterkt en wordt de betrokkenheid van bezoekers verhoogd.
Lekker down-to-earth, no-nonsense maar toch zeer sterk in design en een unieke combi met in-house front-end

Goede front-enders met gevoel voor design is al iets unieks, maar een sterke samenwerking met UX designers is nog unieker. Doordat Mooore Digital UX design in-house heeft én die sterke front-enders, krijg je een unieke en onderscheidende kwaliteit. Bovendien is Mooore Digital nog meer dan dat alleen; top product owners, een relaxte sfeer waarbij we gerust aanschuiven op kantoor, maakt het geheel wel af.

Henk Gankema

Head of e-commerce, Wallgroup.com

Technieken in deze case

Om dit probleem op te lossen hebben we een headless configurator ontwikkeld waarmee Wallgroup zeer flexibel complexe maatwerk producten kan creëren. Via de eveneens door ons ontwikkelde front-end configurator kunnen gebruikers hun gewenste product samenstellen, bewerken en dus zelfs met VR testen in hun eigen interieur.

  • Hyvä

    Voor een optimale performance van de front-end en de koppeling met de React applicatie.

  • End-to-end tests

    Voor een robuuste, altijd werkende e-commerce applicatie met Cypress. Schaalbaar op basis van de testen die gewenst zijn.

  • ReactJS

    Voor een product configurator die zelf te beheren en modulair is. 

  • WPCI

    Door middel van de WPCI wordt de content opgezet en doorgezet naar Magento.

Hoe we waarde toevoegen aan jouw applicatie

We begrijpen dat het toevertrouwen van een project of de doorontwikkeling van je landschap of applicaties geen kleine stap is. Daarom is ons proces, met duidelijke stappen, een essentieel onderdeel in ons werk.

Ons doel is om onze klanten de best mogelijke gebruikerservaring te bieden, zelfs als het gaat om onboarding. Bekijk hier de ervaringen van andere klanten of neem direct contact met ons op. Een Product Owner kan je het proces heel goed uitleggen.

Neem contact op

Ons proces

  1. Voorstellen

    Elkaar voorstellen, onze expertise en werkwijze toelichten, maar ook zeker vraag en aanbod op elkaar afstemmen. Wij hebben veel te bieden, maar we vinden het belangrijk om de echte behoeften goed in kaart te hebben.

  2. De case

    Wij zorgen ervoor dat we voldoende informatie hebben en vooraf schetsen we hoe de case zien, zonder ingewikkelde offertes, om zo ons idee over de aanpak in een duidelijk (financieel) overzicht te presenteren. Wij hechten waarde aan een kort en bondig proces en vinden het belangrijk om geen features te "verkopen", maar inhoudelijk te kijken naar de beste oplossingen. Direct contact met de relevante deskundigen is daarbij een crusiaal onderdeel van onze aanpak.

  3. Uitdiepen project

    Het schetsen van de case en prijs-indicatie is de aanzet voor het projectplan waarin de eerste contouren duidelijk geschetst staan. Dit is bij ons altijd vrijblijvend, maar dus ook al zeer sterk inhoudelijk.

    Nadat het project in concept staat zullen we samen onderdelen uitdiepen, als dat nog nodig is.

  4. Start en doorontwikkeling

    Om de samenwerking goed van start te gaan, zijn alle leden van het development-team betrokken op je project, bespreken we alle details en maken we onszelf met alle stakeholders klaar om je project doeltreffend aan te vangen.

  5. Waarde toevoegen

    We streven ernaar om elke sprint waarde toe te voegen aan jouw product. Met feedback en review als belangrijk onderdeel van het (werk)proces (Scrum) heb je continue grip op inhoud en ontwikkeling. We houden van Agile werken en directe en open communicatie staan in dienst van een sterke aanpak, waarbij we graag met een no-nonsense houding werken.

Behoefte aan meer antwoorden?

Vragen zijn er om te stellen, maar hebben we het antwoord al dan vind je ze hieronder. Heb je nog steeds een vraag? Stel 'm gerust of neem contact met ons op .

Werken jullie met een product roadmap?

We vullen onze product backlog doelgericht vanuit een zogenaamde GO roadmap. De roadmap is altijd gebaseerd op een duidelijke productvisie met heldere doelen, gericht op het creëren van maximale waarde voor onze gebruikers. Het is de motor achter ons werk en hoe we als team aan het werk zijn. Onze product owners vertellen je er graag meer over.

Werken jullie met vaste teams?

Bij ons staat het werken met vaste, dedicated teams voorop. We zijn er echter ook van overtuigd dat het belangrijk is om de kwaliteiten van onze sprint deelnemers op de juiste plek in te zetten. Daarom stellen we het meest krachtige team samen voor elke specifieke opdracht maar houden we ook rekening met zaken als domeinkennis, zodat we de maximale waarde kunnen behalen op basis van de inzet.

Hoe pakken jullie een project aan?

Bij projecten geven we de voorkeur aan het werken met een Minimum Viable Product (MVP). Hierdoor kunnen we met een beperkt budget vroegtijdig waarde toevoegen voor de gebruikers. Uiteraard bepalen we de succescriteria samen en houden we ons aan de afgesproken opleveringsdatum. Dit is voor ons vanzelfsprekend.

Hebben jullie ook Scrum Masters in jullie team?

Het proces is van groot belang voor ons. Bij onze projecten werken we volgens de Agile methode en daar zorgt de Scrum Master voor een soepel proces. Hoe beter de sprintdeelnemers de klant kennen, hoe beter ze het proces daarop kunnen aanpassen. Onze teams zijn zo zelfsturend mogelijk.

Gerelateerde blogs

DesignDevelopmentMagento
Je organisatie agile laten werkenGa naar dit blog
DesignDevelopmentMagento
Dilemma: de retrospective of een extra feature?Ga naar dit blog
DevelopmentMagento
Je Magento platform veilig up-to-dateGa naar dit blog
Bekijk alle blogs