Bunzlau Castle - Webshop met PIM en Business Central koppeling

Bunzlau Castle is één van de kwaliteitsmerken van Clip Quality Brands en heeft fans over de hele wereld. Met unieke en kenmerkende producten die in de bekendere warenhuizen en bijzondere winkels te vinden zijn, was het onze uitdaging om het uitgebreide assortiment ook online goed te presenteren. 

We ontwikkelden méér dan alleen een webshop en het neerzetten van een schaalbaar e-commerce platform met de juiste sfeer was onze belangrijkste opdracht.

Ga naar www.bunzlaucastle.nl
2022
Klant sinds
4
Aantal landen

Team en expertises

    Hans, Front-end development
    Name:
    Hans
    Role:
    Front-end development
    Jarno, Digital (UX) Designer
    Name:
    Jarno
    Role:
    Digital (UX) Designer
    Dennis, Back-end development
    Name:
    Dennis
    Role:
    Back-end development
    David, Front-end development
    Name:
    David
    Role:
    Front-end development
    Henk, Product Owner
    Name:
    Henk
    Role:
    Product Owner
    Erwin, Back-end development
    Name:
    Erwin
    Role:
    Back-end development
    IncreaseSendcloudMolliePicqerTinxIT

Expertises

Kennismaken met Magento en een scrum team

We realiseerden in deze case niet alleen maar een nieuwe webshop, het hele e-commerce landschap ging behoorlijk op de kop. Het was belangrijk om een schaalbaar landschap te ontwikkelen wat geschikt zou zijn voor de grote operatie bij online business met meerdere merken in meerdere landen. 

Met de verschillende noodzakelijke nieuwe systemen en grote scope was een goede werkwijze en volwaardig Scrum team belangrijk om een project als dit goed te realiseren. Met een relatief korte doorlooptijd die belangrijk was voor de lancering van de nieuwe collectie, was het een mooi maar intensief project.

Hyvä implementatie (thema)
We streven naar een hoogwaardige prestatie van de front-end (het thema) van onze applicatie tijdens de gefaseerde implementatie van Hyvä. We hebben gezamenlijk besloten om deze gefaseerde aanpak te volgen, zodat we al vroeg waarde kunnen toevoegen voor de gebruikers. De productpagina is als eerste opgepakt.
Integratie Microsoft Business Central
De processen en automatisering van Clip Quality brands was met het gebruik van Business Central binnen de organisatie al op een hoog niveau. Het was onze uitdaging om het landschap met Magento en Akeneo goed gesynchroniseerd te houden. Samen met TinxIT namen wij de integratie voor onze rekenening.
Intregratie PIM (Akeneo) systeem
Met behulp van het Akeneo (PIM) systeem kan Bunzlau Castle haar hele catalogus eenvoudig beheren, verrijken op basis van families en attributen, en grootschalige wijzigingen planmatig doorvoeren. De synchronisatie met Magento is afgestemd op de werkwijzen van Clip Quality Brands en de inzet van Microsoft Business Central.
Pagebuilder van WPCI
Met behulp van de pagebuilder WPCI kan Bunzlau Castle zelfstandig pagina's en blogs opbouwen en een combinatie van waardevolle en aansprekende visuele content toepassen. Dit versterkt het merk en zorgt voor een verhoogde engagement van de bezoekers.
Helder, transparant en sterk in de samenwerking

Naast kundig design en development in combinatie met grote kennis van alle systemen die voor ons e-commerce landschap nodig waren, viel de open en transparante samenwerking met het team erg op. We schakelden echt met elkaar en als er bepaalde onderdelen in het project meer aandacht nodig hadden, dan schakelden we (agile) door met het team. Het toewerken naar een deadline, bewaken van tijd en budget, werd door middel van het proces (Scrum) ook goed opgepakt. Verder is het gewoon een prettige samenwerking. Direct, vlot en laagdrempelig, zonder al teveel daar omheen.

Rick Harink

E-commerce manager Bunzlau Castle

Technieken in deze case

Een goede technische basis is essentieel voor het creëren van succes. Daarbij mogen randzaken zoals OTAP, SLA, End-to-End testing, monitoring en dergelijke niet ontbreken. Al deze elementen dragen bij aan een robuuste en stabiele applicatie en dragen daarmee bij aan het behalen van de gewenste resultaten.

  • Hyvä

    Voor een optimale performance van de front-end en eenvoudige doorontwikkeling.

  • Microsoft Business Central

    Voor een robuuste, altijd werkende e-commerce applicatie met Cypress. Schaalbaar en op maat.

  • Orbitvu

    Voor een snelle maatkiezer en een checkout met een optimale performance.

  • Headless WPCI

    Makkelijk hoogwaardige content produceren zonder tussenkomst van de techniek.

Hoe we waarde toevoegen aan jouw applicatie

We begrijpen dat het toevertrouwen van een project of de doorontwikkeling van je landschap of applicaties geen kleine stap is. Daarom is ons proces, met duidelijke stappen, een essentieel onderdeel in ons werk.

Ons doel is om onze klanten de best mogelijke gebruikerservaring te bieden, zelfs als het gaat om onboarding. Bekijk hier de ervaringen van andere klanten of neem direct contact met ons op. Een Product Owner kan je het proces heel goed uitleggen.

Neem contact op

Ons proces

  1. Voorstellen

    Elkaar voorstellen, onze expertise en werkwijze toelichten, maar ook zeker vraag en aanbod op elkaar afstemmen. Wij hebben veel te bieden, maar we vinden het belangrijk om de echte behoeften goed in kaart te hebben.

  2. De case

    Wij zorgen ervoor dat we voldoende informatie hebben en vooraf schetsen we hoe de case zien, zonder ingewikkelde offertes, om zo ons idee over de aanpak in een duidelijk (financieel) overzicht te presenteren. Wij hechten waarde aan een kort en bondig proces en vinden het belangrijk om geen features te "verkopen", maar inhoudelijk te kijken naar de beste oplossingen. Direct contact met de relevante deskundigen is daarbij een crusiaal onderdeel van onze aanpak.

  3. Uitdiepen project

    Het schetsen van de case en prijs-indicatie is de aanzet voor het projectplan waarin de eerste contouren duidelijk geschetst staan. Dit is bij ons altijd vrijblijvend, maar dus ook al zeer sterk inhoudelijk.

    Nadat het project in concept staat zullen we samen onderdelen uitdiepen, als dat nog nodig is.

  4. Start en doorontwikkeling

    Om de samenwerking goed van start te gaan, zijn alle leden van het development-team betrokken op je project, bespreken we alle details en maken we onszelf met alle stakeholders klaar om je project doeltreffend aan te vangen.

  5. Waarde toevoegen

    We streven ernaar om elke sprint waarde toe te voegen aan jouw product. Met feedback en review als belangrijk onderdeel van het (werk)proces (Scrum) heb je continue grip op inhoud en ontwikkeling. We houden van Agile werken en directe en open communicatie staan in dienst van een sterke aanpak, waarbij we graag met een no-nonsense houding werken.

Behoefte aan meer antwoorden?

Vragen zijn er om te stellen, maar hebben we het antwoord al dan vind je ze hieronder. Heb je nog steeds een vraag? Stel 'm gerust of neem contact met ons op .

Werken jullie met een product roadmap?

We vullen onze product backlog doelgericht vanuit een zogenaamde GO roadmap. De roadmap is altijd gebaseerd op een duidelijke productvisie met heldere doelen, gericht op het creëren van maximale waarde voor onze gebruikers. Het is de motor achter ons werk en hoe we als team aan het werk zijn. Onze product owners vertellen je er graag meer over.

Werken jullie met vaste teams?

Bij ons staat het werken met vaste, dedicated teams voorop. We zijn er echter ook van overtuigd dat het belangrijk is om de kwaliteiten van onze sprint deelnemers op de juiste plek in te zetten. Daarom stellen we het meest krachtige team samen voor elke specifieke opdracht maar houden we ook rekening met zaken als domeinkennis, zodat we de maximale waarde kunnen behalen op basis van de inzet.

Hoe pakken jullie een project aan?

Bij projecten geven we de voorkeur aan het werken met een Minimum Viable Product (MVP). Hierdoor kunnen we met een beperkt budget vroegtijdig waarde toevoegen voor de gebruikers. Uiteraard bepalen we de succescriteria samen en houden we ons aan de afgesproken opleveringsdatum. Dit is voor ons vanzelfsprekend.

Hebben jullie een koppeling met Monta?

In deze case maken we gebruik van een koppeling met het Monta systeem. Hiervoor hebben we een module ontwikkeld waarmee verzendmethodes kunnen worden opgehaald in de checkout, en een module waarmee orders kunnen worden overgezet naar het Monta systeem. Ons team is bekend met het Monta systeem en kan daardoor efficiënt werken aan de implementatie van deze koppeling.

Hebben jullie ook Scrum Masters in jullie team?

Het proces is van groot belang voor ons. Bij onze projecten werken we volgens de Agile methode en daar zorgt de Scrum Master voor een soepel proces. Hoe beter de sprintdeelnemers de klant kennen, hoe beter ze het proces daarop kunnen aanpassen. Onze teams zijn zo zelfsturend mogelijk.

Ontwikkelen jullie ook maatwerk koppelingen met ERP's of andere systemen?

Wij ontwikkelen veel koppelingen met standaard pakketten, dat doen wij bewust regelmatig met partners die volledig op de andere software focussen.

Zijn er geen koppelingen voor handen, dan ontwikkelen wij koppelingen op maat. Het maakt ons dan niet uit met welke software.

Wat kost een project zoals dit?

Dat is een lastige vraag om te beantwoorden, want vaak is een project in de huidige staat een resultaat van vele doorontwikkelingen. Het doorontwikkelen van de applicaties en het e-commerce landschap van onze klanten is een belangrijk onderdeel van onze filosofie en de manier waarop we met onze klanten samenwerken.

We kunnen wel stellen dat onze gemiddelde maatwerk projecten een investering vraagt die vaak niet onder de €50.000,- ligt. Wil je meer weten over andere opties of meer budgetvriendelijke manieren om toch je e-commerce platform naar een hoger niveau te brengen, neem dan contact met ons op via telefoon, chat of mail. Dan vertellen we je over onze mogelijkheden.

Gerelateerde blogs

DevelopmentMagento
Je Magento platform veilig up-to-dateGa naar dit blog
DesignDevelopmentMagento
Dilemma: de retrospective of een extra feature?Ga naar dit blog
DesignDevelopmentMagento
Je organisatie agile laten werkenGa naar dit blog
Bekijk alle blogs