InterExpress - Hyvä thema en koppeling met Picqer en Exact

Hyvä thema en koppeling met Picqer en Exact

InterExpress is een trouwe klant van het eerste uur. Gedurende de jaren hebben we de webshop voortdurend verbeterd en aangepast waar dat nodig was. De Magento 2 webshop, nu gebouwd met Hyva, beschikt over een compacte EPDM-productconfigurator en vele configuratie producten. Bovendien is de webshop geïntegreerd met Exact en Picqer voor een uiterst snelle levering.

Ga naar www.interexpress.nl/
2018
Klant sinds
3+
Aantal landen
4
Scrumteam grootte

Team en expertises

    Laurens, Lead Product Owner
    Name:
    Laurens
    Role:
    Lead Product Owner
    Jarno, Digital (UX) Designer
    Name:
    Jarno
    Role:
    Digital (UX) Designer
    Fabio, UX en front-end development
    Name:
    Fabio
    Role:
    UX en front-end development
    Erwin, Back-end development
    Name:
    Erwin
    Role:
    Back-end development
    David, Front-end development
    Name:
    David
    Role:
    Front-end development
    Joëlle, Stagiaire Product Owner
    Name:
    Joëlle
    Role:
    Stagiaire Product Owner
    MollieSendcloudHypernodeHyvaPicqer

Expertises

Webshop van A tot Z

Het is voor InterExpress van groot belang dat ze beschikken over een webshop applicatie die gebruikers van begin tot eind in hun behoeften voorziet, variërend van het configureren van EPDM tot het bestellen van complete pakketten. Na het plaatsen van een bestelling is het essentieel dat deze gegevens naadloos worden doorgezet naar de juiste systemen, om een snelle levering te kunnen garanderen.

Naast het automatiseren van processen hebben we ons gericht op een thema dat uitblinkt in prestaties, naadloos aansluit op het gedrag van gebruikers (geanalyseerd met behulp van Hotjar), en tevens eenvoudig contentbeheer mogelijk maakt voor de beheerders.

Hyvä implementatie (performance)
Tijdens de gefaseerde implementatie van Hyvä streven we naar een hoogwaardige prestatie van de front-end van onze applicatie. We hebben gezamenlijk besloten om deze gefaseerde aanpak te volgen, zodat we al vroeg waarde kunnen toevoegen voor de gebruikers en niet het hele thema in één keer hoeven te implementeren.
De kracht van WPCI
Dankzij de pagebuilder WPCI kan InterExpress zelfstandig pagina's en blogs opbouwen en waardevolle en aansprekende visuele content combineren. Hierdoor wordt het merk versterkt en wordt de betrokkenheid van bezoekers verhoogd.
Pragmatisch en nuchter om stevig door te pakken.

Gedurende mijn betrokken tijd als Product Owner bij Tytane hebben we voortdurend stevig doorgewerkt om de applicatie te versterken, uit te breiden en processen te automatiseren. In het ontwikkelproces kunnen we snel schakelen en onderhouden we direct contact met de klant, waardoor beslissingen snel kunnen worden genomen en de productontwikkeling kan blijven doorgaan.

Laurens Bloemert

Product Owner betrokken bij Tytane

Technieken in deze case

Voor een robuuste applicatie zijn onder andere de onderstaande technieken toegepast. Bovendien worden voortdurend nieuwe technieken doorgevoerd om te streven naar het hoogst haalbare.

  • Hyvä

    Voor een optimale performance van de front-end.

  • End-to-end tests

    Voor een robuuste, altijd werkende e-commerce applicatie met Cypress. Schaalbaar op basis van de testen die gewenst zijn.

  • Magento 2

    De webshop is gebouwd met behulp van Magento 2.

  • WPCI

    Door middel van de WPCI wordt de content opgezet en doorgezet naar Magento.

Hoe we waarde toevoegen aan jouw applicatie

We begrijpen dat het toevertrouwen van een project of de doorontwikkeling van je landschap of applicaties geen kleine stap is. Daarom is ons proces, met duidelijke stappen, een essentieel onderdeel in ons werk.

Ons doel is om onze klanten de best mogelijke gebruikerservaring te bieden, zelfs als het gaat om onboarding. Bekijk hier de ervaringen van andere klanten of neem direct contact met ons op. Een Product Owner kan je het proces heel goed uitleggen.

Neem contact op

Ons proces

  1. Voorstellen

    Elkaar voorstellen, onze expertise en werkwijze toelichten, maar ook zeker vraag en aanbod op elkaar afstemmen. Wij hebben veel te bieden, maar we vinden het belangrijk om de echte behoeften goed in kaart te hebben.

  2. De case

    Wij zorgen ervoor dat we voldoende informatie hebben en vooraf schetsen we hoe de case zien, zonder ingewikkelde offertes, om zo ons idee over de aanpak in een duidelijk (financieel) overzicht te presenteren. Wij hechten waarde aan een kort en bondig proces en vinden het belangrijk om geen features te "verkopen", maar inhoudelijk te kijken naar de beste oplossingen. Direct contact met de relevante deskundigen is daarbij een crusiaal onderdeel van onze aanpak.

  3. Uitdiepen project

    Het schetsen van de case en prijs-indicatie is de aanzet voor het projectplan waarin de eerste contouren duidelijk geschetst staan. Dit is bij ons altijd vrijblijvend, maar dus ook al zeer sterk inhoudelijk.

    Nadat het project in concept staat zullen we samen onderdelen uitdiepen, als dat nog nodig is.

  4. Start en doorontwikkeling

    Om de samenwerking goed van start te gaan, zijn alle leden van het development-team betrokken op je project, bespreken we alle details en maken we onszelf met alle stakeholders klaar om je project doeltreffend aan te vangen.

  5. Waarde toevoegen

    We streven ernaar om elke sprint waarde toe te voegen aan jouw product. Met feedback en review als belangrijk onderdeel van het (werk)proces (Scrum) heb je continue grip op inhoud en ontwikkeling. We houden van Agile werken en directe en open communicatie staan in dienst van een sterke aanpak, waarbij we graag met een no-nonsense houding werken.

Behoefte aan meer antwoorden?

Vragen zijn er om te stellen, maar hebben we het antwoord al dan vind je ze hieronder. Heb je nog steeds een vraag? Stel 'm gerust of neem contact met ons op .

Werken jullie met een product roadmap?

We vullen onze product backlog doelgericht vanuit een zogenaamde GO roadmap. De roadmap is altijd gebaseerd op een duidelijke productvisie met heldere doelen, gericht op het creëren van maximale waarde voor onze gebruikers. Het is de motor achter ons werk en hoe we als team aan het werk zijn. Onze product owners vertellen je er graag meer over.

Werken jullie met vaste teams?

Bij ons staat het werken met vaste, dedicated teams voorop. We zijn er echter ook van overtuigd dat het belangrijk is om de kwaliteiten van onze sprint deelnemers op de juiste plek in te zetten. Daarom stellen we het meest krachtige team samen voor elke specifieke opdracht maar houden we ook rekening met zaken als domeinkennis, zodat we de maximale waarde kunnen behalen op basis van de inzet.

Hoe pakken jullie een project aan?

Bij projecten geven we de voorkeur aan het werken met een Minimum Viable Product (MVP). Hierdoor kunnen we met een beperkt budget vroegtijdig waarde toevoegen voor de gebruikers. Uiteraard bepalen we de succescriteria samen en houden we ons aan de afgesproken opleveringsdatum. Dit is voor ons vanzelfsprekend.

Hebben jullie ook Scrum Masters in jullie team?

Het proces is van groot belang voor ons. Bij onze projecten werken we volgens de Agile methode en daar zorgt de Scrum Master voor een soepel proces. Hoe beter de sprintdeelnemers de klant kennen, hoe beter ze het proces daarop kunnen aanpassen. Onze teams zijn zo zelfsturend mogelijk.

Gerelateerde blogs

DesignDevelopmentMagento
Je organisatie agile laten werkenGa naar dit blog
DesignDevelopmentMagento
Dilemma: de retrospective of een extra feature?Ga naar dit blog
DevelopmentMagento
Je Magento platform veilig up-to-dateGa naar dit blog
Bekijk alle blogs