Hanzestrohm - Eén productportaal voor ontsluiting totale productassortiment

Hanzestrohm heeft een uitgesproken visie op haar eigen digitalisering. Ook duidelijke visie op innovatie in de energietransitie, maakt dat Hanzestrohm graag vooruit kijkt. De vraag om in die visie ook het productenportaal te ontwikkelen was ons, zeker met de technische uitdagingen, op het lijf geschreven. Omdat wij eerder al de corporate website ontwikkelden konden we hier goed mee aan de slag.

Ga naar producten.hanzestrohm.nl

Team en expertises

    Laurens, Lead Product Owner
    Name:
    Laurens
    Role:
    Lead Product Owner
    Hans, Front-end development
    Name:
    Hans
    Role:
    Front-end development
    Jarno, Digital (UX) Designer
    Name:
    Jarno
    Role:
    Digital (UX) Designer
    Fabio, UX en front-end development
    Name:
    Fabio
    Role:
    UX en front-end development
    Dennis, Back-end development
    Name:
    Dennis
    Role:
    Back-end development
    Sean, Front-end development
    Name:
    Sean
    Role:
    Front-end development
    ProPlanetHyvaHypernode

Expertises

Een totaaloplossing voor het bieden van goede productinformatie

Hanzestrohm is een groep van ondernemingen die vanuit een technisch merkenportfolio specialistische producten en diensten aanbiedt. De Hanzestrohm-ondernemingen beschikken over diepgaande knowhow op het gebied van building solutions, industrial solutions en infra solutions en bij die diepgaande kennis, mochten wij op onze beurt weer met onze expertise aansluiten.

Hanzestrohm heeft een uitgesproken visie op haar eigen digitalisering. Ook duidelijke visie op innovatie in de energietransitie, maakt dat Hanzestrohm graag vooruit kijkt. De vraag om in die visie ook het productenportaal te ontwikkelen was ons, zeker met de technische uitdagingen, op het lijf geschreven. Omdat wij eerder al de corporate website ontwikkelden konden we hier goed mee aan de slag.

We halen er veel voldoening uit om ons steentje te kunnen bijdragen aan de doelen van Hanzestrohm en in deze case gaan we dieper in op de belangrijkste highlights in dit project.

Koppeling ProPlanet (databron)
In de filosofie van ProPlanet ontstaat Product Informatie Management bij de producent. Het doel is dat alle volgende schakels in de keten deze informatie kunnen overnemen en verrijken met hun eigen specifieke informatie. ProPlanet speelt met haar oplossing een belangrijke rol in het productenportaal van Hanzestrohm. Tegelijkertijd is ProPlanet ook de leverancier van DataProcessor. Samen met de experts van ProPlanet ontwikkelden wij de koppeling en zorgden wij voor de koppeling met Magento.
Integratie DataProcessor (PIM)
Om de catalogus goed te beheren is er een PIM systeem opgezet. Hanzestrohm maakt al tijden gebruik van DataProcessor en dat dient ook in dit project zo te blijven. Met de integratie die wij ontwikkelden kon de afdeling productdata management met haar productdata specialisten een groot aantal belangrijke zaken goed in beheer houden.
Integratie Bynder (DAM)
Een DAM systeem (Digital Asset Management systeem) is de basis van je marketing-ecosysteem. Het centraal opslaan van content, ook om merkconsistentie te garanderen is een belangrijk thema voor Hanzestrohm. Hoewel deze integratie bewust geen onderdeel was van het MVP en dus niet aanwezig bij de lancering, hebben we er vanaf het begin rekening mee gehouden en was de koppeling met Bynder een doorontwikkeling die bijna direct na de lancering volgde.
WPCI toepassing
We zijn al jaren gespecialiseerd in het implementeren van WordPress data in de front-ends van door ons ontwikkelde e-commerce platformen en specifiek ook Magento. Ook voor dit productenportaal zorgen we voor een naadloze implementatie, wat tevens onze eerste integratie met een Hyvä front-end was. Een mooie doorontwikkeling van onze WordPress Content Integratie waar Hanzestrohm gebruik van maakt.
“Zeer sterk in het aanbrengen van focus en formuleren van klantwensen in een prettige no-nonsense stijl“

De kracht van Mooore Digital ligt in het aanbrengen van focus en het helder formuleren van de klantwens. Wanneer dit gebeurd is, gaat een team van toegewijde specialisten aan de slag om de wensen te realiseren. Een no-nonsense aanpak en communicatie maken het daarbij prettig om met Mooore samen te werken.

Gijs Hemmink

Manager Duurzaamheid en digitalisering

Technieken in deze case

Een goede technische basis is essentieel voor het creëren van succes. Daarbij mogen randzaken zoals OTAP, SLA, End-to-End testing, monitoring en dergelijke niet ontbreken. Al deze elementen dragen bij aan een robuuste en stabiele applicatie en dragen daarmee bij aan het behalen van de gewenste resultaten.

  • Hyvä

    Voor een optimale performance van de front-end en eenvoudige doorontwikkeling.

  • End-to-end tests

    Voor een robuuste, altijd werkende e-commerce applicatie met Cypress. Schaalbaar en op maat.

  • Algolia

    Om de data voor de gebruikers op het productportaal goed aan te bieden, gebruiken we Algolia voor “site search” en “discovery”.

  • Headless WPCI

    Makkelijk hoogwaardige content produceren zonder tussenkomst van de techniek.

Hoe we waarde toevoegen aan jouw applicatie

We begrijpen dat het toevertrouwen van een project of de doorontwikkeling van je landschap of applicaties geen kleine stap is. Daarom is ons proces, met duidelijke stappen, een essentieel onderdeel in ons werk.

Ons doel is om onze klanten de best mogelijke gebruikerservaring te bieden, zelfs als het gaat om onboarding. Bekijk hier de ervaringen van andere klanten of neem direct contact met ons op. Een Product Owner kan je het proces heel goed uitleggen.

Neem contact op

Ons proces

  1. Voorstellen

    Elkaar voorstellen, onze expertise en werkwijze toelichten, maar ook zeker vraag en aanbod op elkaar afstemmen. Wij hebben veel te bieden, maar we vinden het belangrijk om de echte behoeften goed in kaart te hebben.

  2. De case

    Wij zorgen ervoor dat we voldoende informatie hebben en vooraf schetsen we hoe de case zien, zonder ingewikkelde offertes, om zo ons idee over de aanpak in een duidelijk (financieel) overzicht te presenteren. Wij hechten waarde aan een kort en bondig proces en vinden het belangrijk om geen features te "verkopen", maar inhoudelijk te kijken naar de beste oplossingen. Direct contact met de relevante deskundigen is daarbij een crusiaal onderdeel van onze aanpak.

  3. Uitdiepen project

    Het schetsen van de case en prijs-indicatie is de aanzet voor het projectplan waarin de eerste contouren duidelijk geschetst staan. Dit is bij ons altijd vrijblijvend, maar dus ook al zeer sterk inhoudelijk.

    Nadat het project in concept staat zullen we samen onderdelen uitdiepen, als dat nog nodig is.

  4. Start en doorontwikkeling

    Om de samenwerking goed van start te gaan, zijn alle leden van het development-team betrokken op je project, bespreken we alle details en maken we onszelf met alle stakeholders klaar om je project doeltreffend aan te vangen.

  5. Waarde toevoegen

    We streven ernaar om elke sprint waarde toe te voegen aan jouw product. Met feedback en review als belangrijk onderdeel van het (werk)proces (Scrum) heb je continue grip op inhoud en ontwikkeling. We houden van Agile werken en directe en open communicatie staan in dienst van een sterke aanpak, waarbij we graag met een no-nonsense houding werken.

Behoefte aan meer antwoorden?

Vragen zijn er om te stellen, maar hebben we het antwoord al dan vind je ze hieronder. Heb je nog steeds een vraag? Stel 'm gerust of neem contact met ons op .

Werken jullie met een product roadmap?

We vullen onze product backlog doelgericht vanuit een zogenaamde GO roadmap. De roadmap is altijd gebaseerd op een duidelijke productvisie met heldere doelen, gericht op het creëren van maximale waarde voor onze gebruikers. Het is de motor achter ons werk en hoe we als team aan het werk zijn. Onze product owners vertellen je er graag meer over.

Werken jullie met vaste teams?

Bij ons staat het werken met vaste, dedicated teams voorop. We zijn er echter ook van overtuigd dat het belangrijk is om de kwaliteiten van onze sprint deelnemers op de juiste plek in te zetten. Daarom stellen we het meest krachtige team samen voor elke specifieke opdracht maar houden we ook rekening met zaken als domeinkennis, zodat we de maximale waarde kunnen behalen op basis van de inzet.

Hoe pakken jullie een project aan?

Bij projecten geven we de voorkeur aan het werken met een Minimum Viable Product (MVP). Hierdoor kunnen we met een beperkt budget vroegtijdig waarde toevoegen voor de gebruikers. Uiteraard bepalen we de succescriteria samen en houden we ons aan de afgesproken opleveringsdatum. Dit is voor ons vanzelfsprekend.

Hebben jullie ook Scrum Masters in jullie team?

Het proces is van groot belang voor ons. Bij onze projecten werken we volgens de Agile methode en daar zorgt de Scrum Master voor een soepel proces. Hoe beter de sprintdeelnemers de klant kennen, hoe beter ze het proces daarop kunnen aanpassen. Onze teams zijn zo zelfsturend mogelijk.

Ontwikkelen jullie ook maatwerk koppelingen met ERP's of andere systemen?

Wij ontwikkelen veel koppelingen met standaard pakketten, dat doen wij bewust regelmatig met partners die volledig op de andere software focussen.

Zijn er geen koppelingen voor handen, dan ontwikkelen wij koppelingen op maat. Het maakt ons dan niet uit met welke software.

Wat is jullie uurtarief?

Ons uurtarief is €100,- Wil je weten wat het benodigd budget is voor een project, dan raden we aan om eens kennis te maken en je case te schetsen. We kunnen al gauw richting geven.

Gerelateerde blogs

DevelopmentMagento
Je Magento platform veilig up-to-dateGa naar dit blog
DesignDevelopmentMagento
Dilemma: de retrospective of een extra feature?Ga naar dit blog
DesignDevelopmentMagento
Je organisatie agile laten werkenGa naar dit blog
Bekijk alle blogs