AIC Visser Assen - Magento 2 webshop

Zie je een bouwplaats, dan zie je AIC Visser Assen. AIC Visser Assen is dé partner voor bouwplaats inrichting, zo’n beetje heel bouwend Nederland is er bekend mee en maakt gebruik van de diensten en service van AIC Visser Assen. Van complete lichtmast techniek tot bouwhek, alles wat je nodig hebt voor de complete bouwplaats.

Ga naar www.aic.nl

Team en expertises

    Laurens, Lead Product Owner
    Name:
    Laurens
    Role:
    Lead Product Owner
    Hans, Front-end development
    Name:
    Hans
    Role:
    Front-end development
    Maarten, Back-end development
    Name:
    Maarten
    Role:
    Back-end development
    Jarno, Digital (UX) Designer
    Name:
    Jarno
    Role:
    Digital (UX) Designer
    Dennis, Back-end development
    Name:
    Dennis
    Role:
    Back-end development
    Erwin, Back-end development
    Name:
    Erwin
    Role:
    Back-end development
    Sean, Front-end development
    Name:
    Sean
    Role:
    Front-end development
    IncreaseEZ BaseMicroSignHypernodeBuckaroo

Expertises

Een complete herontwikkeling en migratie naar Magento

In de strategie van AIC heeft digitalisering een belangrijke plek en het ontwikkelen van een platform inclusief de integraties met alle systemen zoals ERP, PIM, etc. is één van de onderdelen van het digitaliseringsplan. Wij namen die ontwikkeling van het platform voor onze rekening door een sterk e-commerce landschap neer te zetten waar we de komende jaren hard in door kunnen ontwikkelen.

Magento als basis voor het B2B Portaal
Wij vervingen een maatwerk systeem met een volwaardig pakket voor e-commerce: Magento. Dit pakket is onze basis voor het hele portaal en, samen met andere gerichte maatwerk applicaties, belangrijk onderdeel in het e-commerce landschap van AIC.
Productbeheer met Akeneo (PIM)
Om de catalogus goed te beheren is er een PIM systeem opgezet. Met Akeneo implementeerde we een overzichtelijk PIM wat goed integreert met Magento en de grote hoeveelheid data op de juiste wijze inzichtelijk en te beheren maakt.
Automatische verrijking product-data
Om de product-data in Akeneo compleet en goed te organiseren is visie nog, maar helaas vereist veel data en normalisatie van dat ook veel mankracht. Om het proces van normalisatie te versnellen en de data goed consistent te maken, ontwikkelden we een koppeling met EZ-base.
Automatisering orderflow (ERP MicroSign)
Om ervoor te zorgen dat de webshop geen extra werk oplevert hebben we er ook gezamenlijk voor gezorgd dat de webshop gekoppeld is het met het ERP systeem. Voor het systeem AMF van Microsign ontwikkelden wij een koppeling op maat met Magento en Akeneo.
Pagebuilder van WPCI
Met behulp van de pagebuilder WPCI kan AIC zelfstandig pagina's en blogs opbouwen en een combinatie van waardevolle en aansprekende visuele content toepassen. Dit versterkt het merk Girav en zorgt voor een verhoogde engagement van de bezoekers.
Een zeer geslaagd project. Een genot om zo onze webshops door te ontwikkelen

Ik heb het hele project als zeer prettig ervaren. Van begin tot eind werd er helder en tijdig gecommuniceerd, met Laurens als leider in het hele project. Er werd overal over meegedacht en er werd goed geluisterd naar onze wensen en eisen.

Jeroen Sewüster

E-commerce manager AIC

Technieken in deze case

Een goede technische basis is essentieel voor het creëren van succes. Daarbij mogen randzaken zoals OTAP, SLA, End-to-End testing, monitoring en dergelijke niet ontbreken. Al deze elementen dragen bij aan een robuuste en stabiele applicatie en dragen daarmee bij aan het behalen van de gewenste resultaten.

  • Magento

    Voor een optimale performance van de front-end en eenvoudige doorontwikkeling.

  • End-to-end tests

    Voor een robuuste, altijd werkende e-commerce applicatie met Cypress. Schaalbaar en op maat.

  • API's

    Met sterke maatwerk API's realiseerden wij diverse maatwerk integraties met andere software pakketten.

  • Headless WPCI

    Makkelijk hoogwaardige, zonder technische kennis, content produceren.

Hoe we waarde toevoegen aan jouw applicatie

We begrijpen dat het toevertrouwen van een project of de doorontwikkeling van je landschap of applicaties geen kleine stap is. Daarom is ons proces, met duidelijke stappen, een essentieel onderdeel in ons werk.

Ons doel is om onze klanten de best mogelijke gebruikerservaring te bieden, zelfs als het gaat om onboarding. Bekijk hier de ervaringen van andere klanten of neem direct contact met ons op. Een Product Owner kan je het proces heel goed uitleggen.

Neem contact op

Ons proces

  1. Voorstellen

    Elkaar voorstellen, onze expertise en werkwijze toelichten, maar ook zeker vraag en aanbod op elkaar afstemmen. Wij hebben veel te bieden, maar we vinden het belangrijk om de echte behoeften goed in kaart te hebben.

  2. De case

    Wij zorgen ervoor dat we voldoende informatie hebben en vooraf schetsen we hoe de case zien, zonder ingewikkelde offertes, om zo ons idee over de aanpak in een duidelijk (financieel) overzicht te presenteren. Wij hechten waarde aan een kort en bondig proces en vinden het belangrijk om geen features te "verkopen", maar inhoudelijk te kijken naar de beste oplossingen. Direct contact met de relevante deskundigen is daarbij een crusiaal onderdeel van onze aanpak.

  3. Uitdiepen project

    Het schetsen van de case en prijs-indicatie is de aanzet voor het projectplan waarin de eerste contouren duidelijk geschetst staan. Dit is bij ons altijd vrijblijvend, maar dus ook al zeer sterk inhoudelijk.

    Nadat het project in concept staat zullen we samen onderdelen uitdiepen, als dat nog nodig is.

  4. Start en doorontwikkeling

    Om de samenwerking goed van start te gaan, zijn alle leden van het development-team betrokken op je project, bespreken we alle details en maken we onszelf met alle stakeholders klaar om je project doeltreffend aan te vangen.

  5. Waarde toevoegen

    We streven ernaar om elke sprint waarde toe te voegen aan jouw product. Met feedback en review als belangrijk onderdeel van het (werk)proces (Scrum) heb je continue grip op inhoud en ontwikkeling. We houden van Agile werken en directe en open communicatie staan in dienst van een sterke aanpak, waarbij we graag met een no-nonsense houding werken.

Behoefte aan meer antwoorden?

Vragen zijn er om te stellen, maar hebben we het antwoord al dan vind je ze hieronder. Heb je nog steeds een vraag? Stel 'm gerust of neem contact met ons op .

Werken jullie met een product roadmap?

We vullen onze product backlog doelgericht vanuit een zogenaamde GO roadmap. De roadmap is altijd gebaseerd op een duidelijke productvisie met heldere doelen, gericht op het creëren van maximale waarde voor onze gebruikers. Het is de motor achter ons werk en hoe we als team aan het werk zijn. Onze product owners vertellen je er graag meer over.

Werken jullie met vaste teams?

Bij ons staat het werken met vaste, dedicated teams voorop. We zijn er echter ook van overtuigd dat het belangrijk is om de kwaliteiten van onze sprint deelnemers op de juiste plek in te zetten. Daarom stellen we het meest krachtige team samen voor elke specifieke opdracht maar houden we ook rekening met zaken als domeinkennis, zodat we de maximale waarde kunnen behalen op basis van de inzet.

Hoe pakken jullie een project aan?

Bij projecten geven we de voorkeur aan het werken met een Minimum Viable Product (MVP). Hierdoor kunnen we met een beperkt budget vroegtijdig waarde toevoegen voor de gebruikers. Uiteraard bepalen we de succescriteria samen en houden we ons aan de afgesproken opleveringsdatum. Dit is voor ons vanzelfsprekend.

Hebben jullie ook Scrum Masters in jullie team?

Het proces is van groot belang voor ons. Bij onze projecten werken we volgens de Agile methode en daar zorgt de Scrum Master voor een soepel proces. Hoe beter de sprintdeelnemers de klant kennen, hoe beter ze het proces daarop kunnen aanpassen. Onze teams zijn zo zelfsturend mogelijk.

Ontwikkelen jullie ook maatwerk koppelingen met ERP's of andere systemen?

Wij ontwikkelen veel koppelingen met standaard pakketten, dat doen wij bewust regelmatig met partners die volledig op de andere software focussen.

Zijn er geen koppelingen voor handen, dan ontwikkelen wij koppelingen op maat. Het maakt ons dan niet uit met welke software.

Wat is jullie uurtarief?

Ons uurtarief is €100,- Wil je weten wat het benodigd budget is voor een project, dan raden we aan om eens kennis te maken en je case te schetsen. We kunnen al gauw richting geven.

Wat kost een project zoals dit?

Dat is een lastige vraag om te beantwoorden, want vaak is een project in de huidige staat een resultaat van vele doorontwikkelingen. Het doorontwikkelen van de applicaties en het e-commerce landschap van onze klanten is een belangrijk onderdeel van onze filosofie en de manier waarop we met onze klanten samenwerken.

We kunnen wel stellen dat onze gemiddelde maatwerk projecten een investering vraagt die vaak niet onder de €50.000,- ligt. Wil je meer weten over andere opties of meer budgetvriendelijke manieren om toch je e-commerce platform naar een hoger niveau te brengen, neem dan contact met ons op via telefoon, chat of mail. Dan vertellen we je over onze mogelijkheden.

Gerelateerde blogs

DevelopmentMagento
Je Magento platform veilig up-to-dateGa naar dit blog
DesignDevelopmentMagento
Dilemma: de retrospective of een extra feature?Ga naar dit blog
Development
Ontwikkeling op basis van een roadmapGa naar dit blog
Bekijk alle blogs